Info media

În cadrul campaniei de prevenire a cancerului de col uterin ”UN TEST SALVEAZĂ O VIAȚĂ!” inițiată de Ordinul Asistenților Medicali Argeș, se desfășoară în data de 27 noiembrie 2018, ora 15.30, la Centrul Cultural Mioveni, sesiunea de instruire și comunicări științifice privind metodele de prevenție ale acestei maladii.

Înscrierile se fac on-line pe site-ul instituției, www.oammr-argeș.ro, în secțiunea Manifestări științifice,  în limita locurilor disponibile.

NOTĂ:

-       Prezența este obligatorie pentru asistenții medicali care s-au înscris;

-       Înscrierea se face o singură dată/participant;

-       Evenimentul este creditat de OAMGMAMR conform normelor de creditare a formelor de educație medicală continuă cu 9 credite EMC;

-       Participarea la sesiunea de instruire și comunicări științifice este gratuită;

-       Primirea participanților se face în intervalul orar 15.00-15.30.

”Aducem la cunoștința asistenților medicali argeșeni că în vederea înscrierii la examenul de grad principal - sesiunea 2018, Ministerul Sănătăţii a aprobat o derogare de la condiţia de experienţă profesională prevăzută de Ordinul MS nr. 1137/2018, în sensul aprobării înscrierii la examen a candidaților care îndeplinesc condiția de experiență profesională de 5 ani în specialitatea în care au obţinut titlul de calificare până la data de 31.12.2018 inclusiv.

Reamintim asistenților medicali că ultima zi de depunere a dosarelor de înscriere este data de 23.10.2018, ora 16.00, la noul sediu al OAMGMAMR filiala Argeș din Pitești, str. Victoriei nr. 57.”, a declarat Estera Stămoiu, președintele Ordinului Asistenților Medicali Argeș.

Înscrierea participanților la examenul de grad principal sesiunea noiembrie 2018, se poate face pană la data de 23.10.2018, ora 16.00, la sediul OAMGMAMR Filiala Argeș, Pitești, din str. Victoriei nr. 57.

Examenul pentru grad principal se va desfășura în zilele de 01 noiembrie 2018 (asistenți  medicali generaliști, surori medicale, oficianți medicali) și 02 noiembrie 2018 (asistenți medicali- alte specialități, altele decât asistenți medicali generaliști) la LICEUL TEORETIC “DR. ION CANTACUZINO” din PITEȘTI, STR. CAROL DAVILA NR. 1 (puncte de reper: Spitalul Județean de Urgență Pitești și Piața Găvana).

Candidații au acces în sălile de susținere a testului grilă între orele 08.30 și 08.45, pe baza tabelelor aflate la responsabilii de săli și afișate la intrare și a actului de identitate (B.I., C.I. sau pașaport), aflat în termen de valabilitate.

Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) organizează, prin filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti, examenul de grad principal-sesiunea 2018, conform Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 1137/06.09.2018 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali.

  • Examenul de grad principal se organizează pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali.
  • Documente necesare înscrierii:

(1) La înscriere candidatul depune un dosar, care conține următoarele documente:

a) cererea de înscriere, cu datele de contact;

b) declarație privind informarea referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal de către OAMGMAMR;

c) copia actului de identitate valabil până la data susținerii examenului;

d) copia certificatului de absolvire eliberat de Ministerul Sănătății sau a diplomei/certificatului de absolvire/licență sau documentului echivalent eliberat de una dintre următoarele categorii de instituții de învăţământ: liceu sanitar; școală postliceală sanitară; colegiu medical universitar; facultate de medicină/de asistență medicală/de moașe. La înscriere candidatul prezintă actele de studii în original, urmând ca persoana care primește documentele să certifice „în conformitate cu originalul” pe copiile de pe actele de studii aflate la dosar;

e) copia atestatului de echivalare, după caz;

f) în cazul candidatului cu formare profesională efectuată în străinătate,  acesta va depune copia diplomei obținute în străinătate însoțită de traducerea legalizată în limba română și de copia documentului de recunoaștere a calificării în România;

g) adeverință eliberată de angajator din care să reiasă, după caz:

     (I) experiența profesională de minimum 5 ani la data susținerii examenului, cumulată în specialitatea în care  a profesat cu titlul de  soră medicală/oficiant medical (M) si asistent medical, în cazul în care a dobândit ulterior, în condițiile legii, un titlu oficial de calificare în specialitatea de asistent medical (PL, SSD sau S);

       (II) condițiile de încadrare și de durată precizate pentru următoarea situaţie:

La examenul de grad principal organizat în specialitatea titlului de calificare obținut în baza prevederilor Ordinului ministrului sănătății nr. 613/2013 privind aprobarea Normelor de organizare și desfășurare a programelor de pregătire pentru obținerea specializărilor în domenii complementare specialității de bază de către asistenții medicali generaliști și asistenții medicali de pediatrie, cu modificările și completările ulterioare și ale anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătății nr. 942/2017 pentru aprobarea Normelor de organizare și desfășurare a programelor de specializare în vederea reconversiei profesionale, precum și în vederea dezvoltării abilităților profesionale pentru asistenții medicali generaliști, moașe și asistenții medicali, cu modificările și completările ulterioare, pot participa și asistenții medicali generaliști și asistenții medicali de pediatrie care fac dovada încadrării, în condițiile legii, în funcția de asistent medical cu normă întreagă sau echivalent parțial, pe o perioadă cumulată de minimum 5 ani anteriori datei de susținere a examenului în structura sanitară corespunzătoare specialității respective, după cum urmează: servicii de radiologie-imagistică medicală, de laborator, de balneo-fizioterapie, de nutriție și dietetică, de igienă și sănătate publică.

h) copia actelor de schimbare a numelui, după caz;

i) dovada plății sumei de participare la examen.

(2) Candidații care au desfășurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, și certificatul de voluntariat emis de către organizațiile gazdă, încheiat conform art. 10, alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcție de timpul de lucru efectiv prestat.

(3) În situația în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie legalizată și traducere legalizată, documente emise de autoritatea competentă sau angajatorul din statul în cauză din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă și legală a profesiei pe teritoriul acelui stat.

(4) Pe coperta dosarului de înscriere se trec: numele și prenumele candidatului cu inițiala tatălui, numele purtat anterior (după caz), specialitatea în care s-a înscris la examen, numărul de telefon al candidatului.

  • Datele de desfășurare a examenului, pe specialități:

01.11.2018- examen – asistenţi medicali generalişti, surori medicale, oficianţi medicali;

02.11.2018- examen- asistenţi medicali- alte specializări, altele decât asistenţi medicali generalişti;

  • Înscrierile la examen se fac în perioada 08.10.2018 – 23.10.2018, pentru toate specialităţile, la sediul filialelor judetene/a municipiului București ale OAMGMAMR.
  • Cuantumul sumei de participare la exameneste de 150 lei/participant.

·          

    • Suma se va plăti în contul IBAN RO49UGBI0000362008983RON, deschis la GARANTI BANK, beneficiar OAMGMAMR, CIF 15346984;
    • Pe documentul de plată plătitorul va menționa “Suma de participare examen grad principal-2018

   Începând cu data de 28.09.2018 a demarat activitatea Analiza calitativă a orientărilor și opțiunilor cu privire la valorile profesionale ale asistenților medicali și moașelor prin tehnica focus grup”, activitate în cadrul căreia se vor selecta 25 de asistenți medicali și moașe din unități sanitare publice din regiunea Sud-Muntenia. Cele 25 de persoane vor participa la focus grup-ul aferent regiunii, organizat în perioada 30.10.2018 – 31.10.2018 la Sinaia.

Participarea la acest focus grup va permite asistenților medicali și moașelor prezente să participe activ în procesul de identificare a orientărilor și opțiunilor ce țin de valorile profesiei. În urma celor 8 focus grupuri organizate în toată țara, se va elabora un raport de cercetare bazat pe datele colectate.

Primul pas în cadrul acestei activități este acela de recrutare, selecție și validare a celor 25 de participanți conform “Metodologiei de selecție a grupului țintă participant la Focus Grup-uri”. În acest sens, în cadrul regiunii Sud-Muntenia (județele Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova și Teleorman) se va respecta următorul calendar:

  • Perioada de depunere a dosarelor: 08.10.2018 – 15.10.2018;
  • Verificarea, validarea și informarea participanților de către membrii echipei proiectului POLMED: 22.10.2018 – 26.10.2018.

Pentru orice alte informații suplimentare, vă rugăm să contactați OAMGMAMR filiala Argeș, din regiunea Sud-Muntenia.

Metodologia de selecție împreună cu anexele pot fi consultate aici:

Metodologia selectie focus grup POLMED

Lista documente necesare inscrierii GT

Anexa 1_Formular individual al participantului

Anexa 2_Declaratie propria răspundere

”Aducem la cunoștința asistenților medicali argeșeni care îndeplinesc condițiile participării și doresc să se înscrie la examenul de grad principal-sesiunea 2018, că, în perioada 08.10.2018-23.10.2018, în zilele de luni până vineri, între orele 8.00-16.00, pot depune dosarele la sediul OAMGMAMR Argeș, din Pitești str. Victoriei nr. 57”, a declarat Estera Stămoiu, președintele Ordinului Asistenților Medicali Argeș.

Documentele necesare înscrierii sunt:

-         cererea de înscriere cu datele de contact (este pusă la dispoziția asistenților medicali argeșeni la sediul filialei);

-         declarație privind informarea referitoare la prelucrarea datelor cu caracter personal de către OAMGMAMR (este pusă la dispoziția asistenților medicali argeșeni la sediul filialei);

-         copia actului de identitate;

-         copia diplomei de absolvire/licenţă în formarea ca asistent medical generalist, asistent medical, moașă (la înscriere candidatul prezintă și actele de studii în original);

-         adeverinţă eliberată de angajator din care să reiasă:

o    experiența profesională de minimum 5 ani la data susținerii examenului, cumulată în condițiile legii în specialitatea atestată de titlul de calificare, indiferent de nivelul acestuia;

o   condițiile de încadrare și de durată ale normei de lucru;

-         copia actelor de schimbare a numelui, după caz;

-         dovada plăţii sumei de participare la examen.

Candidații care au desfășurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România, și certificatul de voluntariat emis de către organizațiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din Legea nr. 78/2014 privind reglementarea activității de voluntariat în România; vechimea acumulată în perioada de voluntariat se calculează în funcție de timpul efectiv de lucru prestat.

În situația în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie legalizată și traducere legalizată, documente emise de autoritatea competentă sau angajatorul din statul în cauză din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă și legală a profesiei pe teritoriul acelui stat.

La înscriere, candidatul va depune un dosar cu şină pe coperta căruia sunt completate numele şi prenumele candidatului cu iniţiala tatălui, numele purtat anterior (după caz), specialitatea în care se înscrie la examen, numărul de telefon al candidatului.

Vom reveni cu informații suplimentare privind cuantumul taxei de participare și locul de desfășurare al examenului.

IMPORTANT !

ÎN ATENȚIA ASISTENȚILOR MEDICALI DIN SPITALUL JUDEȚEAN DE URGENȚĂ PITEȘTI

OAMGMAMR Filiala Argeș organizează în data de 29 august 2018, ora 15.30,  Hotel Victoria din Pitești, simpozionul cu tema ”Actualități și perspective în serviciile de îngrijire a afecțiunilor acute și urgențelor medico-chirurgicale”.

Simpozionul se adresează exclusiv asistenților medicali din Spitalul Județean de Urgență Pitești.

Înscrierile se fac on-line pe site-ul instituției, www.oammr-argeș.ro, în secțiunea Manifestări științifice,  în limita locurilor disponibile.

NOTĂ:

-       Prezența este obligatorie pentru asistenții medicali care s-au înscris;

-       Înscrierea se face o singură dată/participant;

-       Evenimentul este creditat de OAMGMAMR conform normelor de creditare a formelor de educație medicală continuă cu 9 credite EMC;

-       Participarea este gratuită;

Primirea participanților se face în intervalul orar 15.00-15.30.


Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România (OAMGMAMR), în calitate de beneficiar, implementează începând cu data de 28 iunie 2018, proiectul “Servicii medicale îmbunătățite calitativ printr-o nouă politică publică privind valorile profesiilor de asistent medical și moașă - POLMED” (Cod SIPOCA 169/ Cod SMIS 111787).

Obiectivul principal al proiectului constă în dezvoltarea unui set de valori profesionale fundamentale pentru asistenți medicali și moașe, în beneficiul relației personal medical-pacient. Obiectivele secundare ale acestuia urmăresc creșterea capacității organizației de a formula propuneri de politici publice în sectorul medical și derularea unui proces participativ de elaborare a unei propuneri de politică publică alternativă care face referire la profesiile de asistent medical și moașă.

Rezultatele așteptate ale proiectului vizează elaborarea unei analize a politicilor publice europene cu privire la valorile profesiilor de asistent medical și moașă, realizarea unei anchete a situației actuale din România referitoare la valorile profesiilor de asistent medical și moașă prin implicarea a 200 de asistenți medicali și moașe selectați la nivel național, precum și instruirea unui număr de 45 de asistenți medicali și moașe în conceperea și evaluarea de politici publice. Dezvoltarea unei politici publice alternative promovată și acceptată cu privire la valorile profesiilor de asistent medical și moașă reprezintă rezultatul final așteptat al proiectului.

Proiectul este co-finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020, Axa prioritară 1: Administrație publică și sistem judiciar eficiente, Obiectivul Specific 1.1: Dezvoltarea și introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică ce optimizează procesele decizionale orientate către cetățeni și mediul de afaceri în concordanță cu Strategia pentru consolidarea administrației publice 2014 - 2020.

Proiectul se va implementa pe o perioadă de 16 luni, respectiv iunie 2018 – octombrie 2019, și are o valoare totală de 999.853,36 lei din care asistenţa financiară nerambursabilă reprezintă 979.856,29 lei, iar contribuţia Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România fiind de 19.997,07 lei.
Pentru detalii suplimentare legate de proiect, persoanele de contact sunt:
Manager proiect: Alexandra Popa
Expert comunicare: Adriana Cârnu
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Telefon: 021/224.00.55
Website: www.oamr.ro





    A fost publicată în Monitorul Oficial Metodologia-cadru pentru recunoaşterea parţială a studiilor absolvenţilor şcolilor sanitare postliceale, cu diplomă de bacalaureat, în vederea continuării studiilor în învăţământul superior medical, la programele de studii universitare de licenţă "Asistenţă medicală generală".
Potrivit prevederilor metodologiei, absolvenţii şcolilor sanitare postliceale, cu diplomă de bacalaureat, pot continua studiile în învăţământul superior medical, la programele de studii universitare de licenţă "Asistenţă medicală generală", în urma recunoaşterii creditelor pentru educaţie şi formare profesională obţinute de către absolvenţii şcolilor sanitare postliceale în urma avizului favorabil al comisiilor de recunoaştere parţială a studiilor din instituțiile de învățământ superior.
Sunt de menționat câteva aspecte foarte importante prevăzute în metodologie:
- Admiterea absolvenţilor şcolilor sanitare postliceale, cu diplomă de bacalaureat, la programele de studii universitare de licenţă "Asistent medical generalist" se realizează în aceleaşi condiţii şi în acelaşi timp cu ceilalţi candidaţi, cu respectarea prevederilor metodologiilor proprii ale instituţiilor de învăţământ superior şi a metodologiei-cadru privind organizarea admiterii la ciclurile de studii universitare de licenţă, de master şi de doctorat.
- Recunoaşterea parţială a studiilor absolvenţilor şcolilor sanitare postliceale, cu diplomă de bacalaureat, în vederea continuării studiilor în învăţământul superior medical la programele de studii universitare de licenţă "Asistenţă medicală generală" se poate realiza numai la solicitarea scrisă a acestora, prin completarea cererii prevăzute în anexa la prezenta metodologie.
- La solicitarea scrisă a absolvenţilor şcolilor sanitare postliceale, cu diplomă de bacalaureat, admişi la unul dintre programele de studii universitare de licenţă "Asistenţă medicală generală", ca urmare a promovării concursului de admitere, conducerea facultăţii sau a departamentului în cadrul căruia aceştia au fost admişi poate echivala parţial studiile şi stagiile de practică efectuate în cadrul şcolilor sanitare postliceale, conform planului de învăţământ, prin intermediul comisiilor de recunoaştere parţială a studiilor. Comisiile de recunoaştere parţială a studiilor pot emite un aviz favorabil dacă sunt îndeplinite condiţiile de recunoaştere.
- Instituţiile de învăţământ superior pot recunoaşte creditele pentru educaţie şi formare profesională obţinute de către absolvenţii şcolilor sanitare postliceale în urma avizului favorabil al comisiilor de recunoaştere parţială a studiilor.
Pentru consultarea actului normative puteți accesa următorul link: