Conferințe

Simpozion PARTICULARITĂȚI ÎN ÎNGRIJIRILE DE SĂNĂTATE ACORDATE PACIENTULUI VÂRSTNIC

 

OAMGMAMR Argeș organizează în data de 28 octombrie 2016, în sala de conferințe a Bibliotecii Județene ”Dinicu Golescu” din Pitești, începând cu ora 15.00, simpozionul cu tema PARTICULARITĂȚI ÎN ÎNGRIJIRILE DE SĂNĂTATE ACORDATE PACIENTULUI VÂRSTNIC , cu participarea a 70 de asistenți medicali.

Simpozionul se adresează asistenților medicali din Spitalul Județean de Urgență Pitești. Înscrierile participanților se fac la secretariatul OAMGMAMR Argeș, telefon 0348 401 087 sau se transmit pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.m, în limita locurilor disponibile.

 

 

În baza Ordinului M.S. nr. 613/2013, Ministerul Sănătății organizează prin Școala Națională de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar București, programe de specializare pentru asistenți medicali generaliști și asistenți medicali de pediatrie în specialitățile: Radiologie-imagistică medicală, Laborator, Balneofizioterapie, Nutriție și dietetică, Igienă și sănătate publică.

Înscrierea în programul de specializare, în anul de învățământ 2016-2017, se realizează în perioada 01 iunie-01 septembrie 2016, unitățile sanitare publice sau private interesate trimit pe adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. următoarele documente:

Ø  solicitarea din partea conducerii instituției, conținând tabelul nominal cu asistenții medicali, specializarea dorită și datele de contact ale instituției;

Ø  dosarul de înscriere pentru fiecare participant cu următoarele documente scanate:

o   diplomă sau certificat de absolvire studii în specialitățile asistent medical generalist sau de pediatrie;

o   certificat de membru/aviz anual pentru exercitarea profesiei;

o   adeverință de salariat;

o   carte de identitate și date de contact (număr de telefon și adresă de e-mail).

Mai multe detalii despre înscrierea la programele de specializare sunt publicate pe site-ul Școlii Naționale de Sănătate Publică, Management și Perfecționare în Domeniul Sanitar București (www.snspms.ro).

Ediţia din acest an a Conferinţei Judeţene „Zilele Asistentului Medical Argeşean” a Ordinului Asistenților Medicali Argeș, desfășurată în perioada 18 - 21 mai, a fost o reuşită. Această concluzie o exprimă nu doar organizatorii, ci şi peste cei 900 de asistenți medicali din întreg județul, care au beneficiat de o serie de evenimente dedicate profesiei de asistent medical şi profesionistului din cadrul sistemului sanitar. „Asistentul medical, forţa schimbării: Creșterea adaptabilității sistemului de sănătate și a capacității de a răspunde în mod eficient și rapid la situații de criză” a fost tema evenimentului în propusă de ICN pentru anul 2016 și contextualizată de Ordinul Asistenţilor Medicali Argeş. Cea de-a patra ediţie a Conferinţei s-a dorit a fi un factor stimulativ şi, totodată, educativ pentru profesioniştii din sănătate, astfel că după evenimentul inaugural din municipiul reşedinţă de judeţ, manifestările ştiinţifice au continuat la Câmpulung și Mioveni. Importanţa evenimentului şi a temei propuse în acest an de Consiliul Internaţional al Asistenţilor (ICN) au fost subliniate, cu ocazia fiecărei întâlniri, de preşedintele OAMGMAMR Argeş, Estera Ambruş, dar şi de invitaţi.

Parlamentari, reprezentanți ai autorităţilor locale, judeţene și instituțiilor argeșene din sănătate, prezenți la Conferință

Pe perioada desfășurării Conferinței, au adresat mesaje aniversare asistenţilor medicali argeşeni și au reafirmat suportul pentru promovarea sănătăţii argeşene şi modernizarea serviciilor de sănătate: Senatorul Şerban Valeca, Deputatul Gheorghe Marin, Prefectul judeţului Argeş-Cristian Soare, Președintele Consiliului Județean Argeș-Florin Tecău, Primarul oraşului Mioveni-Ion Georgescu, consilierul local al Municipiului Câmpulung-Liviu Țîroiu. De asemenea, s-au adresat participanților reprezentanți ai instituțiilor de sănătate argeșene: Director Executiv DSP Argeș-dr. Sorina Honțaru, Președinte-Director General CJAS Argeș-dr. Carmen Mușat, Director Executiv adjunct-Medic Șef CJAS Argeș-dr. Daniel Mușat, Președintele Comisiei pentru servicii publice, sănătate, protecție socială a Consiliului Județean Argeș, şeful SML Argeş-dr. Dan Manu, Managerul Spitalului de Pedatrie-dr. Vasile Stan, Directorul medical al Spitalului Județean de Urgență Pitești-dr. Adrian Stoiculescu, Directorul de îngrijiri al Spitalului Județean de Urgență Pitești-Mariana Badiu, Președintele Consiliului de Administrație al Spitalului Municipal Câmpulung- dr. Victoria Belu, Managerul Spitalului de Pneumoftiziologie Câmpulung-jr. Gabriel Vișoiu, Directorul medical al Spitalului Orășenesc Mioveni-dr. Daniela Fianu, Preşedintele Sindicatului SANITAS Argeş-Doina Fănică.

Senatorul Șerban Valeca le-a mulţumit asistenţilor
Prezent la deschiderea Conferinței, senatorul Șerban Valeca le-a mulţumit asistenţilor medicali pentru profesionalismul şi performanţele de care dau dovadă, zilnic, la locul de muncă. Aprecierile, cuvintele sale de respect şi de gratitudine pentru profesioniştii care veghează la patul bolnavului, au fost cu atât mai puternice cu cât domnia-sa şi-a manifestat o dată în plus susţinerea pentru dezvoltarea sistemului de sănătate argeşean. Șerban Valeca a declarat că sănătatea constituie o prioritate a Parlamentului prin crearea cadrului legislativ necesar asigurării serviciilor de sănătate de calitate, subliniind în același timp importanța incontestabilă a investiției în oameni, în resursa umană, indispesabilă funcționării performante a unui sistem de sănătate.

Prefectul Cristian Soare, alături de asistenții medicali argeșeni

Ca reprezentant al guvernului, Prefectul Cristian Soare și-a exprimat preocuparea permanentă pentru asigurarea unui sistem de sănătate argeșean modern și accesibil tuturor cetățenilor, cunoscând care sunt așteptările și necesitățile imediate ale asistenților medicali, adresându-le totodată un mesaj de susținere și de apreciere pentru ceea ce aceștia, în fiecare zi, realizează pentru sănătatea argeșenilor.

Președintele CJ Argeș Florin Tecău, a felicitat asistenții argeșeni

Preşedintele CJ Argeș a punctat importanța unui sistem medical performant, reiterând convingerea că printr-o voință comună, prin proiecte și eforturi conjugate, pot fi asigurate servicii de sănătate  de calitate argeșenilor.
În același timp, le-a adresat felicitări asistenților medicali pentru exemplul de competenţă, demnitate şi integritate pe care îl dovedesc prin munca lor, pentru un Argeş  mai sănătos și mai puternic, asigurându-i totodată de susținere în realizarea obiectivelor profesionale.

Preşedintele Comisiei de Sănătate din cadrul CJ Argeș, dr. Danu Manu, susține perfecționarea continuă a asistenților medicali
În mesajul adresat asistenților medicali, dr. Dan Manu a subliniat că aceștia trebuie să facă față frecventelor schimbări aduse de dezvoltarea tehnologiilor, să se perfecționeze continuu și să se adapteze rapid la noutățile din domeniu. Provocările cu care se confruntă astăzi sistemul de sănătate nu sunt doar din sfera financiară sau a pregătirii, ci și din domenii care, până nu demult, erau puțin asociate cu profesia de asistent medical sau moașă: inovație, cercetare, management, tehnologii noi, în special IT. Totodată, și-a exprimat optimismul privind viitorul, nu ca prin înfătuirea unei minuni, ci pentru că fiecare dintre cei care se implică, vor aduce o schimbare în bine.

Diplome de merit pentru 25 de asistenţi medicali

În cadrul ediţiei din acest an, au fost premiaţi 25 de asistenţi medicali cu merite deosebite în activitatea desfășurată în perioada 2015-2016: Mariana BADIU (Dir. de îngrijiri-SJU Piteşti), Adela SILVEANU (Dir. de îngrijiri-Spital de Pediatrie Piteşti), Florin PANĂ (Dir. de îngrijiri-Spital Municipal Câmpulung), Amalia NEACȘU (SJU Pitești) Constantina NEAŢĂ(SJU Pitești), Viorica PROCA (Spital Municipal Câmpulung), Tina GOGEL (Școala Posliceală Sanitară ”Ion Cantacuzino), Marioara FRÎNCULESCU (DAS Pitești),  Maria MARINESCU (DAS Pitești), Anica VĂLEANU (DAS Pitești), Mirela CEAPRAZ (Spital Municipal Câmpulung), Mădălina DOBRIN (Spital Municipal Câmpulung), Melania NEACȘU (Spital Municipal Câmpulung), Camelia NEDELCU (Spital Municipal Câmpulung), Mihaela ONCIOIU (Spital Municipal Câmpulung), Daniela PANĂ (Spital Municipal Câmpulung), Constantin RĂDESCU (Spital Municipal Câmpulung), Odett STANA (Spital Municipal Câmpulung), Cristina STATE (Spital Municipal Câmpulung), Cornelia IACOB (Centrul de zi ”Bambi”- Câmpulung), Maria BUICĂ (Spital Orășenesc Mioveni), Maria BUICĂ (Spital Orășenesc Mioveni), Simona COSTACHE (Spital Orășenesc Mioveni), Ioana DIACONESCU (Spital Orășenesc Mioveni), Constantin POPA (Spital Orășenesc Mioveni), Dumitra ANGHEL (Școala Postliceală Sanitară ”Christiana” Mioveni.

Asistenţii medicali, forţa schimbării

Având ca obiectiv central sărbătorirea Zilei Internaţionale a Asistentului Medical, Conferinţa Judeţeană „Zilele Asistentului Medicali Argeşean” ediţia a IV-a şi-a propus să vină în sprijinul tuturor participanţilor cu un mesaj foarte clar: „Nimic nu este permanent, cu excepţia schimbării” (Heraclit din Efes). Acest motto a constituit, de altfel, şi concluzia preşedintelui Ordinului Asistenților Medicali Argeș, Estera Ambruş, care a subliniat în expunerea sa forţa schimbării personale a asistentului medical în contextul creşterii performanţei sistemului sanitar. În același timp, aceasta şi-a exprimat încrederea în forţa parteneriatelor, ca o resursă necesară îmbunătăţirii calităţii şi siguranţei serviciilor de sănătate și a mulțumit tuturor instituțiilor, partenerilor și colaboratorilor pentru susținerea și sprijinul acordat, exprimându-și convingerea că numai împreună poate fi realizat un sistem de sănătate eficient, flexibil, și adaptabil, capabil să asigure servicii de îngrijire sigure și de calitate pentru argeșeni.

OAMGMAMR Argeș organizează în data de 14.04.2016, în sala de conferinte a Hotelului Alcadibo, începând cu ora 15.00, Simpozionul cu tema: ACTUALITĂȚI ÎN TRAUMATISMELE CRANIO-CEREBRALE.